Saturday, September 22, 2012

Jom shopping~!!


Anda suka shopping online tak? 
Alhamdulillah, Siti dah buka blog yang khusus untuk anda yang gemar shooping online ni. Kalau tak minat shopping pun tak baca, boleh baca je info-info yang ada untuk tambahkan ilmu pengetahuan. 


Dan kalau sudi, kliklah untuk jadi follower blog baru Siti tu. InsyaAllah, takde ape yang rugi.. ^^

Saturday, March 24, 2012

Pencarian BLOG DESIGNER

Assalamualaikum..

Siti sedang mencari blogger atau individu yang ada mengambil tempahan untuk "blog design". 

Sila emelkan quotation anda ke:
mshoney6583@gmail.com

Terima kasih.. ^^

Thursday, February 16, 2012

Kecantikan Wanita...

 
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakan, bukan pada bentuk tubuh, atau cara dia menyisir rambutnya.
 
Kecantikan wanita terdapat pada mata, cara dia memandang dunia. Kerana di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
 
Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah, tetapi pada kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta, dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu...

Saturday, February 11, 2012

CONTEST TESTIMONI TERBAIK - I Love Catalyst

TIADA SYARAT-SYARAT PENYERTAAN!!

Hanya emelkan gambar anda bersama-sama produk CATALYST yang anda amalkan dan tuliskan testimoni anda yang paling menarik untuk dikongsi.

Terdapat dalam 2 kategori:
1- Kategori pengguna
2- Kategori agent

INGAT!! 
Emelkan ke:
mshoney6583@gmail.com

Tarikh Tutup: 29hb Feb 2012

*Sila baca dan fahami Terma dan Syarat pertandingan:

TERMA DAN SYARAT:
- Hanya TESTIMONI yang dihantar terus ke emel sebelum atau pada 29hb Feb 2012 sahaja akan diterima.
- Gambar dan testimoni yang dihantar secara automatik menjadi hak milik Penganjur dan Penganjur mempunyai hak mengikut budi bicara mutlaknya untuk menggunakan nama, foto dan testimoni peserta dan/atau pemenang tanpa perlu mendapatkan apa-apa persetujuan terdahulu atau pun membuat apa-apa pembayaran kepada peserta/pemenang untuk tujuan publisiti, pengiklanan, dagangan atau promosi dalam apa-apa media.
-Pihak Penganjur berhak, atas budi bicara mutlaknya, menggantikan mana-mana hadiah dengan hadiah lain yang senilai dengannya, pada bila-bila masa, tanpa memberi notis terlebih dahulu. Semua hadiah diberikan dalam ‘keadaan Sedia Ada’ dan tidak boleh ditukarkan dengan wang tunai, kredit atau barangan lain, sama ada secara sebahagian atau sepenuhnya.
-Semua keputusan Penganjur dalam apa-apa perkara berhubungan dengan pertandingan ini adalah muktamad. Apa-apa permintaan untuk rayuan dan semakan tidak akan dilayan.
-Dengan menyertai Peraduan ini, peserta bersetuju untuk mematuhi dan terikat kepada Terma dan Syarat Peraduan ini, serta keputusan Pihak Penganjur.


Saturday, January 28, 2012

Rendang Landak

Last update: Tuesday, October 4, 2011
Today: Saturday, January 28, 2012

Tengok... betapa lamanya tak update blog Siti ni.. rindu memang rindu.. tapi... ahhhhhh~!! Taknak bagi ape2 alasan lagi. Takpelah, yg dah berlalu biarkan ia pergi, kita buka cerita baru je ye.. lagipun bulan pun dah baru, tahun pun dah baru.. 

Sebagai entry pembuka utk tahun 2012 ni, Siti nak mulakan dgn cerita LANDAK. LANDAK?? Ada ape dgn landak?? Haaaa..... berapa ramai antara kita yang pernah makan daging landak? Kalau tak pernah... pernah tak terfikir nak mencuba makan daging landak? Kalau tanya kat golongan lelaki, dorang mesti akan jawab: "Uihhh.. mana nak cari? Nak trylahh..." Tapi kalau offer kat golongan wanita pula mungkin jawapannya macam ni:"Landak?? Eeeee... dengar nama landak je terus kembang tekak!" 

Tapi, walau pun Siti ni wanita, tapi Siti bukanlah seorang yang cerewet atau pemilih dalam bab makan. Malah, kalau ade orang offer makanan yang pelik-pelik pun Siti sangat teruja nak mencuba, asalkan makanan tu suci dan halal.. 

Sebelum tu, kita baca dulu ape kata en.Wiki tentang LANDAK:
Hai.. saya comelkan? =)
Landak merupakan sejenis haiwan mamalia yang unik. Landak dikenali sebagai "porcupine" dalam bahasa Inggeris yang terdiri daripada gabungan dua perkataan Latin yang bererti babi berduri. (Erkk!! Babi berduri??? Kembang tekak jab... huhuhuuuu...)

Secara amnya, landak mempunyai bulu keras yang meliputi bahagian atas badan mereka. Duri landak ini merupakan salah satu alat pertahanan landak yang berkesan. Sekiranya landak diserang atau terasa terancam, landak akan cuba melarikan diri dengan pantas ke dalam sarang mereka yang biasanya terletak di bawah tanah.
Seseekor landak itu mampu memecut dengan laju untuk melarikan diri dari pemangsa seperti harimau. Sekiranya landak tidak sempat melarikan diri mereka, landak akan mengembangkan bulu keras ini sehinggakan seluruh tubuh mereka kelihatan penuh dengan duri tajam yang keras berceracakan. Sesetengah landak turut mengundurkan diri dengan laju ke arah pemangsa, menyebabkan durinya tercucuk kepada pemangsa tersebut.
Tetapi bukan semua spesies landak mempunyai bulu yang keras. Terdapat juga landak yang mempunyai bulu yang lembut seperti Trichys lipura di Borneo.
Di hutan Malaysia hanya terdapat tiga spesies landak dari Famili Hystricidea (Legakul & Mc Neely 1977, Medway 1978, Nowak 1999) iaitu spesies Hystrix brachyura (Landak Raya), Trichys fasciculata (Landak Padi) dan Atherurus macrourus (Landak Nibung).

Nak dijadikan cerita, semalam abang ipar Siti beli seekor landak daripada orang kampung, seekor RM80. Tertanya juga, macam mana pakcik tu tangkap ek? Sebab landak ni penuh durikan... Mak kata, pakcik tu gunakan perangkap dan umpannya hanyalah buah cempedak. Cara nak sembelih pula, masukkan landak dalam guni dan keluarkan bahagian kepalanya je, lepas tu sembelih macam biasa. Huhhh.. ngeri jugakkan? Tak dapat bayangkan kalau tiba-tiba kene tembak dengan duri landak tu.... 

Menurut cerita, daging landak ni banyak juga khasiatnya. Antaranya ia mampu memulihkan masalah semput, athma atau lelah, dagingnya pula tidak berlemak dan tidak berserat, serta amalan memakan daging landak mampu untuk menurunkan paras guna dalam darah. Betul atau pun tidak, wallaualam.. Tapi, pada pendapat Siti, setiap yang Allah ciptakan tu pasti ada keistimewaannya..

Kat kampung Siti ni populasi landak masih boleh dikatakan banyak, salah satu sebabnya adalah kerana kampung Siti ada banyak ladang kelapa sawit, dan masih banyak hutan-hutan yang belum diteroka. So, kalau malam-malam tu memang tak pelik kalau tiba-tiba terserempak dengan landak, musang atau babi hutan.

Sebenarnya, ni kali pertama Siti tengok, masak dan makan daging landak. Buntu juga fikirkan nak dimasak ape dengan landak ni.. akhirnya, selepas bertanya dengan kawan-kawan kat FB, sebulat suara Siti dan mak pilih untuk masak... RENDANG LANDAK. Rasanya... hm.. boleh tahan sedap. Lebih kurang macam ayam tua atau ayam pencen. Ni kalau tipu kata daging ayam pun orang percaya ni.. hahaha... 


Inilah hasilnyaaaa... rendang landak. Sedappppp.... Makan sekali memang tak puas.. Tapi memandangkan harganya yang sangat mahal, mungkin sekali ni jelah Siti dapat makan, hahaha... Ape pun, alhamdulillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...