Thursday, May 5, 2011

Cepatnye masa berlalu.. dah 28 tahun dah...

Cepatnye masa berlalu.. pejam.. celik.. dah 28 tahun rupanya Siti hidup kat dunia ni... Rasa macam baru semalam Siti main jadi-jadi, main masak-masak, main getah dengan kawan-kawan.. pastu dari jauh dah dengar dah suara mak menjerit: 

"Sitiiiiiii!! Balikkkkk....!! Dah nak maghrib ni...!!"

Adehhhh... dengan muka kelat Siti pun balik umah, sempat lagi berjanji dengan kawan yang malam lepas maghrib pegi mengaji sama-sama kat umah Pak Andak...

Lepas je solat maghrib, terus siap-siap dengan baju kurung, pakai tudung tiga segi ikat belakang... ambik al-Quran, pastu tunggu kawan sambil tengok kartun Doraemon kat TV.

"Assalamualaikum... Sitiii... jom pegi ngaji!" 
"Waalaikumussalam... Ok, jom!"

Sampai umah Pak Andak, Pak Andak belum habis wirid lagi.. jadi kenelah tunggu kat luar sambil main kejar-kejar.. ada Reen, Milah, Lan, Izan, Rid... Sape kene cuit, dia kalah.. haha! Tengah syok main kejar-kejar, Pak Andak pun buka pintu.. terus kitorang berhenti main dan bagi salam sebelum masuk umah. Macam biasalah, kalau mengaji Pak Andak dah standby dengan rotan halus kat tepi dia, sape-sape yang baca tak betul, Pak Andak akan ketuk kat rehal kayu tu.. huhuuu.... Jadi sebelum sampai giliran ngaji, semua berlatih baca sendiri, sebab tak nak kene sergah masa ngaji...

Habis je ngaji, terus balik umah. Alaaa... malam ni bulan takde, jadi jalan gelap sangat.. Mujurlah ade bawa lampu suluh... Bimbang jugak kalau terpijak kayu atau benda-benda tajam.. maklumlah... balik pun lalu celah-celah umah... jalan pun kene laju sebab sepanjang perjalanan tu kene lalu bawah pokok kelapa, kalau gugurlah buah kelapa tu.. aihhhh... boleh bocor kepala.. ^^


Itulah kenangan yang Siti lalui lebih kurang 20 tahun yang lalu... biasalah.. zaman kanak-kanak yang nakal, kenangan bermain dan mengaji tu memang ada dalam ingatan sampai sekarang. Kalau nak cerita semua, rasanya 100 muka surat pun tak cukup.. heheee...

So, nak pendekkan cerita, layan jelah gambar-gambar Siti kat bawah ni.. mula dari umur beberapa bulan, sampailah dah 28 tahun ni ha.... ^^


1983
Masa ni tak pastilah berapa bulan agaknya umur Siti. Baru pandai meniarap kot.. Mak kata, Siti lambat tumbuh rambut.. yang ada pun halus dan jarang-jarang... comel tak? hehe...



1986
Yang ni dah besar sikit, umur 3 tahun.. Pantang jumpa tangga, mesti nak panjat... ^^

1992
Gambar sekolah rendah yang dah rosak, huhuuu.. sayang betul... Siti dulu bersekolah kat SRJK (C) Tuan Poon, tu yang dikelilingi oleh kaum Cina tu..^^
(Carilah Siti yang mana.. hehe)

1999
Ok, ini gambar Siti form 4.. berangan nak jadi saintis, tu yang bergambar dalam makmal sains.. ^^

2000
Siti masa form 5. 
Murid baik ni.. tak penah ada rekod buruk kat sekolah.. ^^

2001
Masa form 6 yang sangat ceria..!!

2002
Murid yang rajin buat kerja amal kat sekolah.. ^^

2003
Semester pertama kat UUM.. muka malu-malu kucing lagi.. ^^

2006
Rajin pegi library bila dah masuk hujung-hujung sem je.. haha!

Dengan geng paling kamceng.. ^^

2007
Akhirnya konvo jugak... ^^

2008
Dah bekerja dan sentiasa dikelilingi oleh murid-murid yang nakal dan comel.. ^^

2009

2010

08/08/10
Bertunang sudah...

2011

01/05/11
My Best Friend's Wedding.. ^^

Alhamdulillah... semoga hari yang mendatang lebih indah dan membahagiakan.. amin... 

4 comments:

EZAN IDMA said...

akak tak nmpak mcm 28 taon pon. mcm 23 je, heheh. aminn

Siti Noraisyah said...

haha! yeke? terima kasih.. ^^
Dah tua dah sebenarnye... hehee..

b a m b a m ' s said...

alar.. pic kita ramei2 mana kak ct..hehehe

Siti Noraisyah said...

Pic kita ramai2 akak xde simpanlaa.. huhuu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...