Monday, April 11, 2011

Penyeksaan haiwan cara baru... sedihh....

Siti seorang yang sangat cintakan haiwan.. Siti memang akan rasa sangat sedih dan marah kalau Siti ternampak sesiapa pun yang buat sesuatu yang menyakitkan apatah lagi menyeksa haiwan tu.. sama ada memukul, sepak, campak.. semua tu memang tak patut! 

Even kalau kita nak makan haiwan tu pun, ade kaedah-kaedah dalam Islam yang wajib kita ikut supaya tak menyeksa haiwan tu...

Dan sekarang ni, ada 'penyeksaan' haiwan cara baru yang dilakukan oleh golongan manusia yang diberi 'akal' untuk berfikir... Tapi rasanya kelakuan-kelakuan ni dah terlebih sudaaahhh....
 Trend terbaru kat China.. dorang ni jual keychain yang dalamnya mengandungi haiwan-haiwan kecil seperti ikan dan kura-kura. Dan katanya, air berwarna yang digunakan tu mengandungi nutrien yang diperlukan oleh ikan dan kura-kura tu untuk terus hidup berbulan-bulan lamanya...
Tapi ape gunanya nutrien semua tu kalau elemen paling penting untuk hidup iaitu oksigen takde??
Lebih baik bela dalam aquarium je....


4 comments:

Dda Ly said...

ya Allah..mcm takde benda lain nak di jadikan keychain..ape laa nak jadi zaman skang??

meh ke rumah..
~pray for mawaddah~
keep in touch ye..♥♥♥

アヌム ちゃん~~ said...

Salam.konnichiwa^^.
Jalan2 sini.
Jemput2 singgah blog saya ye : http://frommetoyou85.blogspot.com/
Btw, nice blog :)
Thanks~

AiMaN said...

teruk jgk diorang ni..huhuhuhu..

http://petuakitasemua.blogspot.com/

nelly said...

siannya haiwan ni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...