Tuesday, November 9, 2010

Saya suka pantai...(2)

Lagi gambar pantai-pantai yang cantik yang pernah Siti pegi.. Guna camera digital biase je.. so, xdela cantik sgt.. huhuu.. nak tau cantik atau tak, kenela pegi dan tengok sendiri.. ^^

Kalau ade rezeki lebih, kita melancong kat dalam negara jela.. Malaysia pun ade byk sgt tempat2 yg menarik.. Tp Siti tak kata yg melancong ke luar negara tu satu pembaziran ye.. ^^

Asalkan kita jadi manusia yang bertanggungjawab, InsyaAllah pantai kita akan sentiasa indah dan cantik.. So, jgn buang sampah merata-rata tau.. ^^

Kalau dapat pergi pantai dengan orang yang penting dalam hidup kita, mesti akan rasa lebih seronok kan? 

Laut bukan setakat tempat kita beriadah, menikmati keindahan ciptaan Allah, laut juga adalah sumber protein kita yg utama ( makanan laut ). So, kalau laut tercemar, sumber makanan kita pun akan tercemar jugakan?

Setiap yg Allah ciptakan pasti ada kebaikan dan kelebihan utk kita, hamba-Nya.. Janganlah kerana tangan kita yg merosakkan amanah Allah ini, akhirnya kita sendiri yang sengsara..

Ilmu itu ibarat air laut.. semakin diteguk, semakin haus..

Alam ini hanyalah pinjaman utk kita.. sebagai peminjam, kita mestilah memelihara apa yg kita pinjam dgn baik...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...