Thursday, November 4, 2010

Sesi mengeluarkan peluh

6:15 am - Tak sangka aku bangun seawal ni.. selalunye kalau time cuti2 x keje ni, paling awal pun aku bangun dalam 6:30 am.. huhuuu.. tapi harini aku sanggup bangun awal dan memaksa mata ni utk celik krn ada misi yg aku nak laksanakan.. apakah???

6:45 am - Selesai bersihkan diri dan solat, aku terus keluar umah. Gelap lagila... Hm.. terfikir pulak, kalau jalan kaki bahaya juga nih.. so, xpela... aku panaskan enjin kete jab. Sambil2 tu, aku bancuh air nes panas...

6:55 am - Perlahan-lahan, aku memandu sorang2.. dh agak terang sikit. Sampai je kt tempat yg aku nak tuju, akulah org pertama yg siap rupenye.. ishhhhh.... ingatkan dh terlambat tadi...

Inilah misi aku harini.. jogging dgn murid2 asrama dan warden2 sekali. Heeee... dh lama x bersenam kan? so badan sume dah makin 'kembang'... Alhamdulillah... selain bersenam, dapat gak bawak budak2 ni beriadah.. sambil tadabur alam, menghayati keindahan waktu pagi.. damai je rasanya.... bukan selalu pun dapat peluang mcm ni..

Ketua warden asrama puteri, Cikgu Atiqah.

Cikgu tunjuk, anak murid dok pakat tengok jela... hehe...

Nampak sebaya je aku dengan mereka nih.. hikhikhik...

Mereka comel, aku??? hahaha!

Perjalanan meredah kebun sawit....

 Agak jauh jugak kami jogging.. tapi aku jogging waktu perjalanan pergi je, baliknye... aku dh x larat dah... istilahnya, dah 'pancit'... adehhhh... ingat senang ke nak berlari sejauh 3km ni... ditambah dengan badan yg semakin berat?? ( alasan je tuh.... ) Xpela.... atleast, dapat gak peluh2 ni keluar dan lemak2 ni mencair... (tah bape gram jela lemak aku yg cair nih....) Apepun, stamina budak2 ni mmg aku tabikla.... jauh aku ditinggalkan kt belakang....

Wajah2 ceria mereka yg mendamaikan....






Akhirnya, tamatlah sudah misi hari ini.. Alhamdulillah... walaupun cuma setengah jam, yg penting mereka semua nampak sangat gembira... InsyaAllah, kalau ade peluang kita buat misi yg lain pula ye.. ^^
Cikgu sayangggg kamu semua...!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...