Saturday, November 20, 2010

CERITA KREATIF: Saya nak bagi BEN ASHAARI hadiah...

Tengah dok syok blogwalking pepagi ni, ternampak pula satu contest ni.. Hm, Siti pun tak pernah masuk mane2 contest antara blogger, so nak cubalah, mane tau, ade rezeki kan? Heeee.....

**************


Honestly, Siti tak kenal pun sape Ben ni. Mungkin pasni Siti akan cuba kenali dia sebagai kawan blogger. Hm.. jadi apa yg Ben suka dan tak suka Siti tak tau pun. Tapi Siti terfikir satu je hadiah yg paling sesuai:

Anak Kucing..!!
Kucing ni didatangkan khas dgn uncang yg cute ni..^^



Sebab ape Siti pilih anak kucing? Sebab.. Siti sgt sukakan kucing. Kt umah ni pun dah ade 8 ekor kucing dewasa dan 6 ekor anak kucing. Lagipun, dalam Islam kita digalakkan utk beri hadiah yg terbaik dan yg paling kita sayang.. ^^


tgkla muke kucing ni.. rs nk peluk cium je kan?


Maka, disebabkan Siti sayang kucing-kucing Siti, jadi Siti nak bg kat Ben sebagai hadiah harilahir merangkap hadiah perkenalan. Boleh kan??

Hidung lebih kecik dr matanya..!
Jangan risau, mak Siti kata, kalau kita bela kucing, kucing-kucing ni akan mendoakan kesejahteraan dan kesenangan tuannya. Mungkin sbb tu juga rezeki Siti satu keluarga tak pernah putus. Walaupun tak mewah, tp taklah sampai serba kekurangan. Lagi satu, kucing ni haiwan kesayangan nabi junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W. Jadi, bela kucing pun dah jadi sunnah kan?

Suruh jd 'guard' bagus ni.. sbb mata besar, hee..^^
Anak-anak kucing ni Siti tak beli pun, kutip je yg org buang kt tepi2 jalan tu, bawa balik, mandikan, bagi makan kenyang2,pastu baru bagi kt En. Ben. So, encik Ben pilihlah mane2 anak kucing yg berkenan ye.. ^^

Alalaaa... cedih je muka...
yg ni pakej 3 skali.. khas utk ben..^^
Yg ni mesti jenis kuat tido..^^
Yg ni suke b'jemur, sbb tu kaler oren.. ^^

13 comments:

feresa~* said...

cumelnya kucing tu..kalau bg sy boleh x..tp x penah bela kucing..huu..

Hishyamuddin said...

cute nye kucing tu..huhu
siap duk lam uncang lagi..hahah

Siti Noraisyah said...

feresa: nak ke? dtgla umah.. tp kt umah ni kucing kampung biase je.. heee...

Hisyamudin: mmg cute sgt kan?

BEN ASHAARI said...

salam aisyah ..

hehe.. comey comey.. mmg ben suka sangat kucing... tapi.. heheh.. kat umah ni tak leh bela kucing .. PBT tak bagi.. nanti kena halau.. Apa pun , terima kasih yer sbb sudi sertai segmen ini ..

Siti Noraisyah said...

ben: Oooo.. x boleh bela ke? hm.. xpela.. ben ambik jela gambar kucing tu sbagai hadiah.. hehee...^^

Lelaki Ini said...

huhuh
chumel sgt2!!!

Nurulbadiah Lai said...

yank..kalu siti bela ank kucing2 ni semua..sanggup nurul p curi..gadoh2..comeynyeeee

Siti Noraisyah said...

LelakiL Yup, comell..!!

Dear Nurul: klu betulla siti ade kucing2 yg secomel ni, sanggup siti upah guard jaga umah 24hours.. heheee..^^

Aisyah AR said...

kucinggggggggggggggg!!!!!! sya suke.........kita sharing yok!!!! sharing is sexy yall....huhuu...

Siti Noraisyah said...

bertuahnye kucing.. ramai yg suke, hee....^^

Queen F said...

comellnye!! :D

Scarlett O'Hara said...

Kucinglah kekasih hatiku!!!

wannurfazrini said...

habislah tak terjaga anak ben kalau ada anak kucing . hehehe :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...