Thursday, November 18, 2010

Sesi bergambar sempena raya haji

Tahun ni, sambut hari raya Aidiladha sederhana je.. lgpun, masing2 cuti cuma sehari. Siti je yg cuti terus sampai 22hb, heeee... ^^

Asalnya, tahun ni beraya berdua dgn mak je, sbb abang, kakak n adik x dapat balik kampung, cuti sekejab sgt... So cakap kt mak, "Kita xyah masak2la mak.. " Mak pun ok je..

Tiba2, abang yg kat Segamat tu dapat balik, sbb hari Selasa anak2 dh cuti. Hm.. tukar plan la jdnya... So, pagi2 ahad mak dh kejut sbb nak hantar ayam ke tempat sembelihan. Hari Isnin atau Selasa dh x sempat, lgpun Siti sekolah lagi dua hari tu. Jadi, hari ahad Siti pastikan bahan2 kering semua dah sedia.

Hari Selasa, sekolah setengah hari je. Balik, terus bawa mak pegi belanja bahan2 basah pulak. Menu wajib: Sambal goreng, ayam kampung masak kicap, kuah lodeh dan ketupat. Tapi, kalini x dapat pulak cari daun kelapa.. habis satu pekan Simpang Renggam Siti round pun x dapat jugak.. Akhirnya, beli ketupat segera Nona je..
 
Dah ready utk disembelih, heeee...


Pagi raya, sambung masak2 lagi. Pas solat, kami semua siap2 nak ambil gambar kenangan... Yela, bukan selalu dapat kumpul macam ni kan?

Ni family abg yg sulung, ade 4org anak, semua perempuan.. dan semuanya lebih tinggi drpd makciknya ni.. ishhhh... (kecuali yg bongsu tula, baru nak masuk 4thn )

Anak sedara yg sulung tu, baru tingkatan 4, yg no2 tingkatan 2, yg no3 darjah 5 ( ketinggian aku sama dgn budak drjh 5 je?? ish.... ) dan yg kecik sekali, baru umur 4 tahun... 

Berdiri tak sama tinggi, duduk pun x sama rendah.... huhuuu.....

Pagi raya xleh sedih2 tau, so kene ceria je... senyummmmmm.....

'Pose' tak berapa nak 'maut' kt depan pintu umah.. ^^

Sambil tunggu 'dayoh', heee... tau x maksud 'dayoh'?

'dayoh' tu maksudnya tetamu, dalam bahasa jawa.. ^^

'dayoh ea orak teko2.. mangan dewe wae la......'
Maksud: Tetamu tak datang2, makan sendiri jela... ^^

2 comments:

Mr Lonely said...

nice blog.. have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.blogspot.com .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...

Siti Noraisyah said...

Thanks.. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...