Saturday, March 5, 2011

Cikgu penat ke?

"Cikgu.. cikgu penat ke? Takpe.. cikgu rehat, biar kitorang buat keje sendiri ea..."
Wahhhh... manis je bunyi ayat murid Siti yang sorang ni.. memangla Siti penat, dan dorang pun boleh tahu sebab muka Siti memang 'layu' sangat2.. yela.. Siang dahla bertungkus-lumus mengemas, buat BBM, meeting lagi.. malam pulak kelas tambahan.. tak sempat nak rehat pun..

Tapi.. boleh percaya ke yang dorang ni akan buat keje sendiri?? Heeeee.. Siti memang tak percaya. Sebab, maksud 'buat keje sendiri' tu ade banyakkkkk.... walau dah darjah 6 pun, dorang tetap kanak-kanak lagi.. nanti ntah ape2 je yang dorang buat.. paling tak tahan kalau dorang buat bising... macam kat pasar lambak jadinye...

So, dalam penat-penat pun, Siti mengajar juga, cuma takdela menghabiskan masa 2 jam tu dengan mengajar saje.. pelbagaikan aktiviti, supaya dorang tak boring.. Dahla kelas BM, malam-malam pula tu.. silap-silap ade yang 'ngorok' dalam kelas.. huhuuu....

Tapi mujurlah murid tahun 6 tahun ni perangainya OK sangat. Siti suka! Nakal-nakal tu biasala.. tapi takdelah sampai kurang ajar. Banding dengan murid tahun lepas.. heeeeee.. memang darah tinggi jadinya...

Cuma masalah murid tahun ni, dorang sangat 'kepoh' dalam kelas.. adohaiii... nak bagi senyap tu pun kadang-kadang ambik masa 10minit!! Maka, mulalah cikgunye ni membebel-bebel.. bila cikgu dan pot-pet..pot-pet.. baru nak senyap. Tu pun 5 minit je.. pastu kepoh balik... haiiii....

Bebel punye bebel.. tak sedar masa mengajar dah pun habis.. dah 10:30 malam rupenye... okla.. sebelum balik tido, sempat lagi ambik gambar, buat kenang-kenangan cikgunye.. hihihiii... ^^

 Tadi memasing mengadu mata dah ngantok.. tapi waktu balik je terus segar bugar pulakkk....
 Ni antara 'minah kepoh' dalam kelas...
 Yang dua kanan kiri tu pun same je kepohnye....
Korang memang suka sbb kelas dah habiskan?? hahaha!
 Yang sebelah kiri gambar tu suka sangat ukur tinggi dengan Siti.. asal jumpe je nak ukur.. tahulahhh cikgu ni rendah je.... ^^
Cikgu dah tak larat niiii... bila korang nak balik haaa???

Akhirnya... habis jugak sesi bergambar ni.. adehhhhh... cikgu sampai dah tak larat nak senyum....

Ingatkan dah habis... sekali Siti pegi kat kete, penuhhhhhh kete Siti dengan budak-budak ni... tak tahulah bape orang yang sumbat kat dalam tu... adoiiiiii..... nak tak nak, kene bawa jugak sampai depan asrama dorang... teruk betul Siti kene malam tu... huhuhuuu... ~
Suka ati jek korang ea..~!!

Takpela... cikgu tetap sayang kamu semua.. ^^


5 comments:

habsahharun said...

comelnye cikgu ni..cam adek bradek pulak dgn student2 tu..

Siti Noraisyah said...

Habsah: a'h.. dahla dorang sume same tinggi je dgn cikgunye.. kadang2 mcm sebaya pulak.. hehhee... ^^

b a m b a m ' s said...

jom kak..kita men ukur tinggi jugak..ekekkeke

zulkbo said...

salam..
cikgu dengan ank murid
sama besar je..?ermmm..

BUNGA said...

hahaha.. sempat lg tu bergamborrr :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...