Thursday, January 20, 2011

Kat mane-mane pun boleh tido...

Dorang ni ape kisah?? Kat mene2 pun boleh tido kalau kelopak mata tu dah rasa berat sangat. kadang2, pantang ade bekas yang terngadah, pun boleh jadi port tido dorang nih.. aduhaiiii... nak marah rasa sayang... jadi biarkan jela... lagipun, nampak comel jugak bila dorg buat mcm tu, heeee..... Nasib baiklah korang ni kucing, kalau anak orang....

Ape nih.. kacau orang nak tidola... eh! aku orang ke??
Yang ni namanya 'Kecik'.. dah tinggal kenangan dah.. kematian yang amat tragis.. huhuu... Memang betul2 menangis masa Siti tanam kucing ni... sampai sekarang pun still rasa rindu kat dia... sebab, dia kucing terbiar yang datang sendiri ke rumah, dan Siti terus ambil, mandikan, dan pelihara dengan penuh kasih sayang....
 
Seksi tak gaya tido saya?
'Tumpang' nama diberi. Apela tuan aku ni... xde nama lain ke yang lebih sedap?? bagilah tompok ke... putih ke... belang ke.. mentang2la mak aku 'pendatang tanpa izin', dibaginya nama aku ni 'Tumpang'... Tumpang pun Tumpangla... janji tempat tinggal aku selesa, makan pun sedapppp... miawww....
 
Tido dalam gayungla best.. xde sape leh tumpang tido..
Kucing ni pun namanya 'Kecik'. Dan, seperti 'Kecik' yang mula2 tu, kecik ni pun mati dalam keadaan yang tragis... akibat keracunan... xtaula kene racun ape... tapi agak panjang juga umur die, sebab sempat beranak. Pasni, Siti dah tak nak letak nama 'Kecik' lagi kat kucing...
 
Selesa kot pasu bunga ni.. sampai bertiga haa...
Anak-beranak yang sangat bahagia.. heeee... Yang ibu tu namanya 'Kenit', kemudian anak2 yang dua ekor tu 'Kecik' dan 'Bambam'. Ops!! Tu bukan Cik Bambam blogger tu tau. Cik Bambam tolong jangan saman Siti ye... Tak taulah camne leh tersame... masa bagi nama ni SIti belum ade blog tau.
 
Zzzzzzzz........
Erk! Lupe lak ape nama dia. Yang ni sempat bela sebulan je.. pas umo die sebulan, ade orang datang mintak kucing, mak pun bagi yang ni.. huhuu... pecaya tak?? Siti menangis masa orang tu amik kucing ni tau... sedihh sangat....
 
Dah besar nanti saya nak jadi mat rempit sejati.. boleh ke??
Ni masa 'Kuning' kecik lagi. Dia ni suka tido menyorok. Tak nak Siti kacau die agaknya... Sekarang dia dah besar, dah bujang pun.. hehehe...
 
Malula amik gambar kami mcm ni... ishhhh....
Dua adik-beradik ni, 'Tompok' dan 'Kontot' memang sangat serasi bersama. Tido mesti nak berdua je... padahal dua2 jantan...
 
Krohhhh... krohhhhh...
Ni 'Kuning' yang sekarang. Dah besar.. dan dah tak tido menyorok lagi. Tapi sekarang tabiat baru dia suka tido terkangkang pulak... saje nak tayang 'aset' die kot... hahahahha!


'Tompok' dan 'Kontot' lagiiii... dorang ni memang suka buat aksi 'pelik2' tauu... Dah tak tau nak kate ape dahhhh....

 

4 comments:

Hanis MY said...

comelnyaa kucing2 tu..suka tgk gambar tu seme...

Siti Noraisyah said...

Thanks Hanis.. ^^

Suhami Ahmad said...

alololo...tomeynyo...atok pun suko kusim...ado 7 ekor kat umah tu
(^___^)

Siti Noraisyah said...

Tok:
Orang yang bela kucing ni sifatnye penyayang tau.. heeee... ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...