Saturday, January 22, 2011

Petanda dia nak 'pergi'...

Bambam masa dia masih kecil...
Mak kate, kucing kalau dah sampai masanya dia nak mati.. dia akan pergi jauhhh meninggalkan rumah tuannya. Sebab, dia tak nak tuannya sedih bila tengok dia dah tak bernyawa lagi... dan dia tak nak susahkan tuannya galikan lubang untuk tanam bangkai dia...

Mungkin betul.. atau mungkin kebetulan... sebab dah beberapa kali juga kucing SIti yang sakit, akhirnya pergi dan tak balik-balik ke rumah lagi. Bangkainya pun tak jumpa...
Mungkin ke sekarang ni giliran Si Bambam? Dah sebulan dia sakit, mungkin dilanggar kereta atau motor. Sejak sakit, dia memang tak keluar rumah lagi. Sebab, susah nak bergerak. Tapi malam kelmarin, tiba-tiba je dia keluar dari tempat tido dia, dan baring kat sebelah mak. Mak pun usap-usap kepala dia. Pastu dia mengiaw-ngiaw macam bagitahu sesuatu kat mak.

Sebelum mak masuk tido, mak angkat Bambam dan masukkan ke dalam kandang tempat dia tido. Esoknya, lepas balik dari sekolah, Bambam masih ade dalam kandang. Tapi pastu, dia keluar, dan terus menuju ke arah belakang rumah. Dan, rupanya itulah kali terakhir Siti nampak dia.

Kata mak, mungkin dia dah mati kat kebun. Sebab, biasanya Bambam memang tak akan tinggal waktu makan dia. Hm.. dah kuranglah sekor kucing Siti... 

Buat Bambam... maaf ye kalau selama ni Siti tak menjadi tuan yang baik... Siti selalu marah Bambam kalau Bambam curi ikan kat dapur... dan maaf sebab masa Bambam sakit, Siti tak bawa pun Bambam ke klinik... hope Bambam lebih bahagia sekarang...

Mood: Sedih.....


14 comments:

ijatnuar87 said...

isk,sabar la cikgu yek...mungkin dah ditakdirkan...yg patah tumbut,yg hilang berganti...jgn sedih2,sebab bambam mungkin lagi sedih kalu cikgu menangis tau

Siti Noraisyah said...

Ijat: aduhaii.. sayunye.. thanks.. sedih masa menaip tadi je.. heee...

ijatnuar87 said...

ok,cukup la sedey2 deh...bambam pom lagi sedih nanti...kurang2 bambam dah tak perlu rasa sakit lagi kan...

.cik yaya. said...

huhu..pernah merasai kehilanganya jugak.sedih!

azzey said...

Kucing pon tau bila dia nk pegi..

BUNGA said...

sedihnya.. :(

Lis Amir said...

rasanya mungkin betol kot. sbb kucing i pun baru mati bulan lepas. masa hari dye mati tu, ktorg cari2 keliling rumah tp x jumpa. pastu jiran bgtau jumpa kucing tu dh mati kt blkg rumah jiran. sob3 :(

http://lisamir.blogspot.com/2011/01/abang-bomba-yang-da-bomb.html

Siti Noraisyah said...

Ijat: Ok, dah tak sedih2 dah..^^

Cik Yaya: senasibla kite kan..

azzey: die dah dapat rasa, sbb tu die tau agaknye kan..

bunga: sedihkan? leh buat filem tak? heee....

Lis Amir: Haaa.. betul kan... mmg mcm tu la agknye...

Abang Zul said...

salam..
kurusnya si Bambam?
nape tak bagi dia makan
friskies..?ermmm..simpati
setiap yang hidup pasti
menemui mati..itu masanya
kita pula..?entah bila?
wallahualam..

Siti Noraisyah said...

abg zul: gambar kat atas tu masa bambam masih kecik. Yang dah besar ni die memang gemuk sangat, Siti bagi makan whiskers..^^

b a m b a m ' s said...

erkk..akak..bambam nie leh replace..erkkkk..memang nama dia bambam ker kak??!!glup2..telan air liuq jap..huhuhu

Siti Noraisyah said...

bambam: Tu la, tak sangka leh tersame plak kan.. heeee... mase bg nama ni akak belum ade blog pun..

Amira Anorah said...

mcm momoshiro ku..:'(
dia pergi meninggalkan ku..
sampai sekarang takleyh terima hakikat kalau dia mati...huhuhu

Amira Anorah said...

mcm momoshiro ku..:'(
dia pergi meninggalkan ku..
sampai sekarang takleyh terima hakikat kalau dia mati...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...