Thursday, February 17, 2011

"Nape cikgu tak kawen?"

Ape perasaannya kalau murid tanye soalan macam tu?? Dan ape agaknye jawapan yang korang nak jawab?? Hahahah! Honestly, Siti selalu ditanye dengan soalan-soalan macam ni:
"Nape cikgu tak kawen lagi?"
"Cikgu ade boyfriend tak?"
"Cikgu suka lelaki yang macam mane?"
Yang lucunya, murid-murid Siti ni semuanya murid sekolah rendah, umur bawah 13 tahun, tapi boleh tanye soalan-soalan peribadi macam ni. Siti selalu mengelak dari menjawab. Sebab, kalau Siti dah jawab satu, nanti berbakul-bakul soalan peribadi lain lagi yang akan ditanya. 

Kadang-kadang tu, terfikir juga. Mungkin murid-murid ni prihatin dan kalau boleh nak tahu semua tentang guru-gurunya. Tapi, Siti pun sebagai guru, takdelah sampai marah bila ditanya macam tu. Layankan je.. cuma Siti alih kepada topik yang lebih sesuai dengan peringkat umur dorang.
Teringat dulu, masa zaman Siti masih bersekolah. Siti pun suka tanye soalan yang sama kat cikgu yang Siti suka dan rapat. Dan cikgu yang Siti tanya tu pun akan mengelak-elak juga. Heeee.... Sebab tulah sekarang ni, Siti pula lalui pengalaman yang sama.

 

10 comments:

Hanis MY said...

budak2 mmg mcm tu comel kan hehe...kalau yg dah besar macam makcik2 ke etc baru la boleh nk rasa mcm menyampah ke etc hehe.. apapun didoakan semoga dipercepatkan jodoh dengan insan terbaik utk CT k...

Da Della Rissa said...

sungguh comel budak2 neh bertanye.haha :)

shidah said...

anak2 murid skrg kan advance....hehehe..apa lgi ct, jgn tunang lama2 tau

b a m b a m ' s said...

kenapa cikgu x kawen lagi..ehem2.. :P

Siti Noraisyah said...

Hanis: Tu la, budak2 ni jujur, ape yg terlintas, itulah yg ditanye, takde selindung2 dah.. hehehee... terima kasih ye.. ^^

Rissa: Mujurlah budak, kalau org tua yang tanye, mesti dah geram je kan..

Shidah: InsyaAllah, doakanlah mudah-mudahan boleh langsung tahun ni jugak, heee...

Edura Hanum said...

budak2 sekrang lagi advance dan berani nak tanya cikgu soalan begini kan.

Kaspersky Seller said...

Salam siti. tumpang lalu ye. jom shopping2 kt blog saye. jgn lupe promote kt member2 ye.tq :)

Cheap Kaspersky Online Store - Click Here!

-plz forward- :)
http://cheaper-kaspersky.blogspot.com/

BUNGA said...

patutlah cikgu dia pun dulu sama macam anak murid dia jugak.. hehehehe..

natasha MDG said...

bdk2 mmg curious.

senyum cinta said...

hihi same la soaln tu....ank2 murid2 tabika je tu....
"cikgu x de pakwe ke?" hihi

http://raihanibtisam.blogsport.com

senyum cinta salam kenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...