Photobucket Photobucket

Wednesday, February 23, 2011

Sama-sama kita hayati...


Sumber: Google images
"Dia menciptakan langit dan bumi dengan kebenaran. Maha Tinggi Allah dari apa yang mereka persekutukan."

Sumber: Google images
"Dia telah menciptakan manusia daripada mani, ternyata dia menjadi pembantah yang nyata."

Sumber: Google images
"Dan haiwan-haiwan ternakan telah diciptakan-Nya untuk kamu, padanya ada (bulu) yang menghangatkan dan pelbagai manfaat, dan sebahagiannya kamu makan."

Sumber: Google images
"Dan kamu memperoleh keindahan padanya, ketika kamu membawanya kembali ke kandang dan ketika kamu melepaskannya (ke tempat pengembalaan)."

Sumber: Google images
"Dan ia mengangkut beban-bebanmu ke suatu negeri yang kamu tidak sanggup mencapainya, kecuali dengan susah payah. Sungguh, Tuhanmu Maha Pengasih, Maha Penyayang."

Sumber: Google images
"Dan, (Dia telah menciptakan) kuda, bagal dan keldai, untuk kamu tunggangi dan (menjadi) perhiasan, Allah menciptakan apa yang kamu tidak ketahui."

Sumber: Google images
"Dan hak Allah menerangkan jalan yang lurus, dan di antaranya ada (jalan) yang menyimpang. Dan jika Dia menghendaki, tentu Dia memberi petunjuk kamu semua (ke jalan yang benar)."

Sumber: Google images
"Dialah yang telah menurunkan air (hujan) dari langit untuk kamu, sebahagiannya menjadi minuman dan sebahagiannya (menyuburkan) tumbuhan, padanya kamu mengembalakan ternakanmu."

Sumber: Google images
"Dengan (air hujan) itu Dia menumbuhkan untuk kamu tanam-tanaman, zaitun, kurma, anggur dan segala macam buah-buahan. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang berfikir."

~Surah An-Nahl ayat 3-11.~


2 comments:

Aida Tamrim said...

Akak tag awak join contest... JOm !!

http://adialuvluze.blogspot.com/2011/02/i-love-myself-my-blog-contest.html

habsahharun said...

Alhamdulillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...