Thursday, December 23, 2010

Sesi mengemas meja guru

Hari ni rasa penat sikit.. baru je balik dari sekolah ni.. sesi mengemas bilik guru. Tapi Siti cuma kemas meja sendiri je, hehee... Itu pun, 2 beg plastik sampah yang paling besar, penuhhhhhhh!! Adoihhhhh..... Tak sangka mcm ni punye banyak sampah Siti... Erk! Jangan salah faham ye, sampah2 ni semuanya kertas2 lembaran kerja murid-murid dan barang2 untuk recyle je. Pastu kongsi plastik dengan cikgu lagi sorang, heeee.... agak2 kalau hantar kat pusat recycle ni, dapat bape ringgit ek?

Siti siap bawa vacum cleaner dari umah lagi. Malas nak menyapu.. lagipun nanti habuk terbang2, kene alahan plak.... (alasan je nih...). Tapi nak kemas lebih-lebih pun tak boleh, sebab tadi Siti berdua je. Tunggu gotong-royong perdana 26hb nanti, barulah boleh mengemas habis-habisan. 

Tahun depan, Siti kene jadi guru kelas pulak... Adehhhh... dah setahun rasa selesa sebab tak pegang kelas, tahun depan kene pulakkkk..... Dah lupa dah macam mana nak jadi guru kelas.. heeee..... Jadinya, kenelah uruskan hal jualan buku tulis dan buku teks Isnin akan datang ni... Tak boleh nak bantah dah, sebab arahan guru besar. Takpe... InsyaAllah Siti boleh buat yang terbaik, lagipun dah ade pengalaman jadi guru kelas sebelum ni. Cuma, kali ni kali pertama Siti pegang kelas tahap 2.

Tepat pukul 2 petang, Siti pun siap2 berkemas balik ke rumah. Ingat nak sattlekan buku2 tulis dan buku teks sekali, tapi cari2 kunci bilik stor buku, tak jumpe pulak... kerani pun dah balik... so balik jela... esok atau lusa, kalau rajin, sambung keje lagi. Alahhhh... jarak sekolah dgn rumah bukan jauh pun... 5 minit je kalau naik kete....

Bersih tak meja Siti? Hahaa... dah mcm nak pindah keje plak.. ^^


5 comments:

zulkbo said...

salam..
cantiknya meja cikgu
ermmm..cantik lagi
orangnya...

shazika said...

cikgu gojes..
rajin mengemas :)

Siti Noraisyah said...

zulkbo: aishhh... cikgunye biase2 je... ^^

shazika: rajin stahun sekali dear.. haha!

b a m b a m ' s said...

pasni meh dtg opis kiter ek kak..meja kiter bersepah2..!!hahahha

lolitasinta said...

rajennyee cegu3 zmn chunk ne . hee .
cuteee^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...